fbpx
← Tilbake til bloggen

14 Fantastiske brødposedesign

Av Laura Gravesen · 9. februar 2021

Brødposene våre

Brødposer er litt et nisjeprodukt, og de blir nesten utelukkende brukt til bakverk eller smurte rundstykker, sandwicher eller bagels. Dette betyr at virksomhetene som får trykket brødposene sine ligner ganske mye på hverandre, og at det derfor kan være en veldig god idé å prøve å skille seg litt ut fra konkurrentene. I dette innlegget har vi samlet noen av de mest brukte designene på brødposene våre, men også noen litt mer kreative og annerledes designs. Vi håper at du kan finne litt inspirasjon til din egen designstil til posene dine.

Før vi går videre med de forskjellige formene for designstilene, er det viktig å forklare at brødposene kan trykkes på hele posen. Dette kan du bruke til din fordel. Brødposene blir trykket på enten brunt kraft-papir eller hvitt papir, og dette kan du bruke som en del av designet ditt – ønsker du for eksempel et brunt, naturlig og litt rustikt look, eller ønsker du en hvit bakgrunn hvor fargene du velger virkelig viser godt?

Standard brødposedesigns på kraftpapir

Størstedelen av designene vi lager til brødposene vi produserer blir laget på kraftpapir og med et ganske enkelt design. Designet er ofte bare logoen plassert på begge sider av posen, og noen velger også å inkludere informasjon om hvor man kan finne dem på sosiale medier eller lignende på bunnen av posen.

En stor fordel med denne designtilgangen er at du kan være sikker på at logoen din blir sett uansett hvordan kunden holder posen, og med kraftpapiret er du garantert et eksklusivt og naturlig look. 

La oss ta en kikk på eksemplene…

14 Fantastiske brødposedesign 1 1
Darios Empanadas XS
14 Fantastiske brødposedesign 2 1
Foderlagret M
14 Fantastiske brødposedesign 3 1
Foodwich S
14 Fantastiske brødposedesign 4 1
Maier L

Standard brødposedesigns på hvitt papir

Det er ikke den største forskjellen på designene som blir trykket på hvitt papir og på kraftpapir, men det er en stor forskjell på hvordan de ser ut når de blir trykket. De hvite papirene har et mer sterilt og rent look, men logoen står litt mer tydelig frem på disse – især i litt mørkere farger.

En av forskjellene vi kan se hos kunder som ønsker hvite papirposer er at flere kunder velger å ha logoen større på en side, og litt mindre på den andre siden. Hovedgrunnen til dette er at dette gjør det lettere å se hvilken side som er opp og hvilken side som er ned.

La oss se på eksemplene!

14 Fantastiske brødposedesign 5 1
iPadel Club L
14 Fantastiske brødposedesign 6 1
Frederick Nelson L

Brødposedesigns med annerledes trykk

Jeg nevnte raskt innledningsvis i starten av dette papiret at vi kan trykke på hele overflaten på brødposene. Dette kan gi litt “krydder” til designet, sånn at det ikke bare består av en logo på hver side av posen, men kanskje en farge på sidene eller lignende. Trykket på sidene trenger selvfølgelig ikke nødvendigvis bare å være ensfargede, det kan også være symboler eller andre designelementer.

Det som er litt kult med denne tilgangen er at logoen din fremdeles vil stå i fokus og vanskelig å ikke legge merke til, men designelementene på sidene av posen gir noe litt ekstra til posene, og det får det til å vise at man har brukt litt ekstra krefter på designet på brødposene.

Her kommer noen slike eksempler – både på kraft og på hvitt papir:

14 Fantastiske brødposedesign 7 1
Alibaba Kebap XS
14 Fantastiske brødposedesign 8 1
Le Petit Comptoir S
14 Fantastiske brødposedesign 9 1
Lins Unverpackt XS
14 Fantastiske brødposedesign 10 1
Boulangerie Douaoui M

Brødposedesigns med trykk på hele overflaten

Den siste designtilgangen jeg vil vise deg er designs hvor hele overflaten blir trykket på. Dette gjelder både designs hvor posen har blitt trykket i en annen farge enn standard hvit eller kraft, men også de designene som har illustrasjoner eller andre designelementer som passer godt med den brune eller hvite overflaten. 

Designs som disse kan også brukes til fortelle kundene dine et budskap. Det kan være ved å plassere budskapet eller logoen din flere steder på posen slik at du kan se det uansett hvilken vinkel du får et glimt av posen fra. Jeg synes at begge tilgangene er bra – den ene får budskapet ditt ut og den andre gjør det lett å huske designet ditt og lar det stå ut fra andre, lignende former for emballasje.

La oss gå i gang og ta en titt på designene – hvilket synes du er det stiligste? 

14 Fantastiske brødposedesign 11 1
Hecht und Barsch L
14 Fantastiske brødposedesign 12 1
Wilske Immobilien M
14 Fantastiske brødposedesign 13 1
Bar Campari XS
14 Fantastiske brødposedesign 14
Burgerville XL
Alle blogginnlegg →