← Tilbake til bloggen
13 Fantastiske designs til isbegre med lokk
Av Erik Kristensen · 20. april 2021
Eis Bar Roma


BrainEffect
Årsaken til at vi har valgt å ta med BrainEffect i dette inspirasjonsinnlegget er at de er kreative med hva de faktisk bruger begeret til. I motsetning til de andre firmaene vi har tatt med her bruker de begrene til noe litt annerledes – de tilbyr faktisk et sett som lar deg lage din egen is som du kan fryse, slik at du kan spise den når du vil. Som du også kan se i designet deres, især på venstre side hvor fremgangsmåten blir beskrevet, er et av fokuspunktene deres å tilby iskrem som kan hjelpe deg med å få en god nattesøvn. Dette blir enda mer tydelig ved gjentakelsen i designet.
Thaller-Eis
Thaller-Eis er en tysk iskrembutikk som lager sin egen is. Designet på isbegrene deres viser tydelig frem at det er iskrem de lager og fokuserer på, og ved å ta en titt på logoen deres kan man også se at isen er hjemmelaget. Her er det også plass til et klistermerke som kan klistres på for å fortelle hvilken smak begeret inneholder. De mange små isvaflene som er plassert rundt omkring i designet frister oss til å kjøpe en is med det samme!
Nicecream


Click’n’Lick
Click’n’Lick er en iskrembutikk i Storbritannia som lar kundene blande et eget beger med forskjellige smaker og typer iskrem. De hadde lyst til at kundene deres skulle få muligheten til å helt fritt velge hvilken slags iskrem de tar med seg hjem, enten det er butikkens egne hjemmelagde iskrem eller iskrem fra andre produsenter. Designet deres viser tydelig frem varemerket deres med de sterke fargene og den store logoen.
Restaurante Stive
Designet på Restaurante Stive’s isbegre med lokk er også et velkjent eksempel på hvordan du kan lage designet med elementer og illustrasjoner fra logoen din. Som du helt sikkert allerede har gjettet, er den viktigste illustrasjonen i varemerket deres flamingoen – hvilket også er grunnen til at de har valgt å bruke den så aktivt i dette designet. Den smarte måten å bruke flamingoen så gjennomgående i dette designet gjør at kundene kommer til å tenke på Restaurante Stive neste gang de ser en rosa flamingo, i stedet for andre ting!
Les Frères Amoré


L’Artisan Chocolaté
Grunnen til at jeg ville vise deg disse isbegrene med lokk er ikke for å fortelle så mye om historien bak virksomheten eller begrene, men for å vise deg de mange mulighetene som finnes når det kommer til farge på begrene. Ettersom at begrene blir trykket med fullfargetrykk på hvit papp har du stort sett helt frie tøyler når det kommer til valg av og antall farger du ønsker i designet. Dette viser L’Artisan tydelig frem med sine isbegre.
FreezeBee
FreezeBees design som du kan se under er i samme kategori som det forrige vi kikket på (L’Artisan Chocolate), og er valgt ut her for å gi deg inspirasjon til hvordan du kan gjøre det meste ut av de uendelige fargemulighetene du har, og hvordan vi kan få fargene til å gå over i hverandre. Designet viser også at du kan ha mange farger på både lokk og beger og fremdeles skape et flott design, men pass litt på – altfor mange farger og elementer kan ende opp med å forvirre kundene dine.
Les Saveurs d’Emeline


Opal
OPAL er kanskje en av de litt mer merkelige designene vi har jobbet med, men så snart man kjenner til historien bak varemerket deres gir det god mening – og så bidrar designet ennå mer til historien. Og hva er historien, lurer du kanskje på nå? Det litt spesielle ved OPAL er at de utelukkende bruker meieriprodukter til iskremen deres, og at melken og fløten kommer fra lokale og økologiske gårder. Det er dette kua på designet representerer, og det er denne følelsen du får når du kommer inn i butikken deres eller smaker isen de lager.
U Palazziu
U Palazziu er en liten iskrembutikk i et område i Frankrike med mange turister. De fleste av kundene deres er enten på vei til eller fra stranden for å ta et deilig dypp i havet. De lager ikke sin egen iskrem, men de har allikevel valgt å få trykket isbegre med lokk slik at kundene deres kan ta isen med seg i en kjølebag og spise den på stranden når det passer dem. Det å tilby denne løsningen er en kjempesmart måte å sikre seg at kundene kommer tilbake igjen, fordi det er så praktisk og lettvint for kundene.
RichIce

