74 Fantastiske pappkrusdesigns
Av Laura Gravesen · 25. mai 2021
Pappkrus blir brukt i mange forskjellige sammenhenger. Ikke bare blir de brukt av kaféer, hoteller og restauranter, men også av forskjellige virksomheter som deltar på messer og andre sammenkomster. Vi har jobbet med mange forskjellige virksomheter som skulle bruke pappkrus i mange slags sammenhenger, og vi har her samlet noen få av de forskjellige designene vi har laget for dem slik at vi kan dele dem med deg. Vi har delt dem opp i forskjellige kategorier som representerer de mest populære designlayoutene, og på denne måten håper vi at du kan få litt inspirasjon til koppen du drømmer om.
Designsamlingen under har blitt nøye utvalgt fra over 5.000 pappkrus designs vi lagte i 2020. Designsamlingen her inneholder hele 74 forskjellige designs, og jeg er sikker på at dette vil hjelpe deg å finne inspirasjon til designet til dine helt egne pappkrus.
Du er velkommen til å scrolle gjennom designene og gjennom de forskjellige kategoriene nå – og jeg har skrevet noen få kommentarer om hva som gjør at de gjeldende kategoriene er populære og hva som er kult med de forskjellige designene. God lesning!
Standard pappkrus
Størstedelen av pappkrusene vi selger blir trykket med to versjoner av standarddesignet vårt. Dette er enten kunder som velger å få logoen trykket på begge sider av koppen, og alternativt kun på den ene siden med litt informasjon på den andre. Disse designene blir ofte kombinert med informasjon om virksomheten, for eksempel besøksadresse, sosiale medier eller telefonnummer. Det er altså to ting som primært skiller disse designene fra hverandre; selvfølgelig logoen på koppen, men også bakgrunnsfargen.
Logo på begge sider av kruset
Den første kategorien er krus som har logoen plassert på begge sider av kruset. Vi har valgt de følgende designene fordi vi synes at bakgrunnsfargen funker bra med logoen og designstilen. Designene har ikke nødvendigvis bare en enkelt logo, men gjerne litt tekst i tillegg.
Vel vel, ikke mer mas fra meg nå – la oss ta en titt på den første kategorien!
Logo på den ene siden
Den andre kategorien under standard pappkrusdesigns er logo på den ene siden, og et sitat, litt tekst eller en annen form for informasjon på den andre siden. Informasjonen består som regel av virksomhetens brukernavn på sosiale medier eller lignende, noe som er en veldig effektiv måte å fortelle forbrukerne at de kan legge opp bilder og tagge bedriften når de poster på sosiale medier. Det er en genial måte å reklamere på!
La os ta en titt på hvordan den andre kategorien ser ut, og la deg inspirere av hvordan denne designstrategien kan brukes til å reklamere for deg selv på Instagram…
Pappkrus med fokus på logoen
Logoen kan spille den største rollen i mange designs, for eksempel hvis du ønsker at det er dén du ønsker at kunden skal huske når du holder koppen i hånda. Designene vi skal ta en titt på nå ønsket at logoen skulle være det viktigste elementet i designet deres, uten at de bare ønsket å få det trykket på bare én eller to sider av koppen. De har her brukt logoen aktivt i designet ved å skape et repeterende mønster på kruset. I noen tilfeller danner dette “striper” av logoen, og andre ganger ser vi et litt mer tilfeldig spredt mønster.
Fargerike bakgrunner
Koppens bakgrunn kan virkelig ha en stor betydning for hvordan pappkruset fremstilles, og hvordan det skiller seg ut fra andre krus. De følgende designene er veldig illustrative. Noen har for eksempel valgt lyse farger som glir over i hverandre. Dette setter ekstra fokus på logoen deres. Noen av designene jeg har valgt ut er også tatt med fordi de er veldig fargerike, dette er for å vise at vi kan lage designs som dette også.
Ekstra illustrative bakgrunner
Nå har vi tatt en titt på hvordan du kan bruke bakgrunnsfargen til å fremheve designet ditt. La oss gå videre med hvordan du kan bruke de forskjellige elementene og effektene i designet ditt til å få det til å se prima ut! Det er ganske vanlig at man ser de følgende designene som gjengangere i virksomhetens butikker og lignende – når man bruker elementer som dette i designet ditt kan det være smart å bruke dem gjennomgående i emballasjedesignene og i andre marketingsammenhenger.
Pappkrus med stripete designs
La oss fortsette ved å se på eksempler som bruker tilgangen med å inndra geometriske figurer og elementer i designet. Jeg synes generelt sett at de fleste slags designs som bruker geometriske elementer på denne måten ender opp med å se ganske stilige ut. De følgende eksemplene bruker striper i designene, og en av de kuleste tingene ved striper at de kan gi forbrukeren en optisk illusjon når det kommer til størrelse og form på produktet. Og sist men ikke minst – striper kommer jo i alle former og størrelser, hvilket gjør at du har mulighet for å skille deg ut uansett hva!
Bildebakgrunn
Pappkrus blir ofte brukt i sammenhenger hvor markedsføringen er fokus, for eksempel til messer, stands, eller til smaksprøver – og i disse tilfellene hvor virksomhetene prøver å selge et fysisk produkt vil de ofte ha det trykket på kruset sånn at de kan vise hva det er de selger. Vi har her samlet noen forskjellige designs hvor bilder er en del av trykket. Typen virksomhet varierer kraftig – her kan du se alt fra firmaer som selger alkohol til hårprodukter. Noen av designene bruker også helt enkelt bilder som bakgrunn eller lignende, uten at det nødvendigvis er i fokus.
Design med mange bilder og illustrasjoner
Ettersom pappkrusene blir trykket i fullfargetrykk, kan vi trykke nesten alt fra grafiske illustrasjoner til bilder og fotografier. Dette kan være en veldig stilig måte å fremvise noe mer visuelt fortryllende på enn “bare” en logo. Man kan selvfølgelig også gå i en helt annen retning å bruke massevis med forskjellige geometriske former eller elementer i designet for å tiltrekke kundens oppmerksomhet. Uansett hvilken tilgang du velger, er du garantert et unikt pappkrus.
Stilfulle pappkrusdesigns
Pappkrus trenger ikke alltid å være så fargerike for at designet skal stå ut og være iøynefallende – noen ganger er den mest effektive tilgangen ganske enkel! Når man jobber med enkle designs, så blir resultatet ofte ganske flott og stilfullt. De følgende designene er ganske enkle, men jeg synes at de forskjellige tilgangene til selve enkelheten viser at dette kan gjøres på mange forskjellige måter. Noen av designene har for eksempel ganske små designelementer, mens andre fokuserer på å bruke logoen i sin helhet og enkelhet.
Historiefortelling på pappkrus
Historiefortelling er en stor og viktig del av en virksomhets identitet og branding, og især når man lager et brand eller varemerke folk begynner å snakke om når de ser spesifikke elementer eller kjennetegn ved varemerket. Designene du får se under har alle blitt utvalgt fordi de viser noe spesielt ved virksomheten deres. For eksempel er det et treningssenter som fokuserer på den positive tilgangen sin, og et annet varemerke reklamerer for kaféen sin. Historiefortelling kan selvfølgelig brukes i mange forskjellige sammenhenger.
Enkle designs med elementer
Nå har vi nettopp gjennomgått noen designs hvor de forskjellige designelementene fyller mye på krusene. De følgende designene har vi valgt ut fordi de nettopp har mindre elementer og større fokus på selve logoen. Her fungerer elementene i kontrast til logoen for å sette mer fokus på denne, hvilket gjør at kundene lett kan gjenkjenne hvilket varemerke det er snakk om når de ser det. Jeg vet at vår designer Erik især er veldig glad for denne formen for design, og bruker ofte denne når han lager designeksempler.
Hvordan store virksomheter designer pappkrus
Vi har hjulpet mange forskjellige store virksomheter og varemerker med personlig trykk på pappkrusene deres, og denne kategorien har jeg tatt med for å vise hvordan store brands designer krusene sine. Men jeg ville også ta dem med for å vise at noen av dem faktisk er veldig enkle, mens andre er fargesprakende og fulle av forskjellige designelementer. Det de dog alle har til felles, er at de konsekvent bruker fargene i varemerket sitt, samt logoen deres og visse spesifikke elementer som inngår i varemerket deres. Okay, la oss kjøre på og ta en titt!
Samme design med forskjellige farger
Det er ikke alltid så lett å få ut budskapet sitt, og noen ganger kan det derfor gi god mening å bruke forskjellige slags bakgrunnsfarger på krusene sine for å tiltrekke enda mer oppmerksomhet. Andre ganger kan det være en god idé å bruke forskjellige farger for å gjøre det lett for kundene dine å differensiere mellom forskjellige smaker og størrelser. Hvis du scroller litt lengre ned kan du her se eksempler på kunder som bruker forskjellige bakgrunnsfarger med samme design for å tiltrekke kundenes oppmerksomhet. En ting å huske på ved denne tilgangen til designs, er at det kan være lurt å velge farger som komplementerer hverandre, slik at de passer godt ved siden av hverandre.
Forskjellige størrelser krus = Lignende designs
Og helt til sist er denne kategorien!
Nå har vi gjennomgått over 100 forskjellige designs sålangt, men jeg ville bare ta med et siste avsnitt her som viser deg hvordan du kan skape et gjennomgående design til varemerket ditt ved å bruke lignende designs på flere størrelser. Her har vi valgt ut en håndfull forskjellige designs som bruker forskjellige tilganger til å skape en rød tråd i looken når man bruker mer enn ett enkelt design (for eksempel til forskjellige krus).
Nøkkelen til dette er å bruke samme bakgrunnsfarge, skrifttype eller andre designelementer. Det er massevis av forskjellige måter å “spice” det opp på! La os ta en titt her.