De 12 beste plastkopp designene vi har sett
Av Steffen Andersen · 16. februar 2020
Limepack jobber vi med mange forskjellige kunder og firmaer som ser etter plastkopper med sitt eget, unike design. Vi gir råd og kan hjelpe med designprosessen i tilfelle kunder ikke har sin egen designer. Vi har kunder over hele Europa, og som du vil se har dette en påvirkning på de forskjellige designene.
Vi har laget over 500 forskjellige design for plastkopper, og ønsker nå å dele noen av dem med dere, slik at dere kan få litt inspirasjon til de mange mulighetene som finnes. Vi introduserer deg til 12 originale design som kanskje kan gi deg noen nye ideer til når du designer dine nye plastkopper med logo.
Vi trykker plastkoppene våre med Pantone-farger. Plastkoppene med en minimumsbestilling på 1.000 stk. kan vi bare trykke en farge i designet, men med koppene med minimumsbestilling på 5.000 stk. kan vi trykke opp til 6 forskjellige farger i samme design.
Kiara
Disse plastkoppene laget for Kiara har trykket logoen sin på begge sider av koppen. De gjennomsiktige plastkoppene kombinert med de svarte og hvite fargene i teksten og logoen gjør det mulig for kunden å enkelt se både logoen og hva koppen inneholder.
Selv om Kiara har en veldig detaljert logo, vil alle detaljene vises på koppen på grunn av trykkprosessen.
SweetTOOTH
Designet på plastkoppene for Sweet Tooth er en logo på begge sider i en skarp rød farge og med store bokstaver for «søt» og deretter vanlige bokstaver.
Det kreative designet gjør at logoen effektivt illustrerer og er i samsvar med produktene som selskapet selger. Når kundene mottar drikken sin forstår de tydelig formålet med designet.
People like us
Designet på People Like Us sine plastkopper gjør at man føler seg velkommen og inkludert når man kommer inn i butikken. Teksten de har inkludert foran logoen «it’s good for you to meet» skaper en spenning og gjør at kundene føler seg invitert med.
Selve designet er ganske iøynefallende ettersom det dekker så mye av koppen og at designet slanger seg rundt koppen. De bruker en svart farge i designet og den gjennomsiktige koppen som en kontrast til denne fargen.
L’ICE London
L’ice London serverer milkshakes, kaffe og iskrem i butikken deres, og de har med det trefargede designet valgt å lage plastkopper som matcher resten av take-away emballasjen sin.
Illustrasjonene i designet deres viser også at de lager mer enn bare milkshakes, men også burgere. Fargene de bruker er også forbundet med en frisk og sommerlig følelse, slik at man gjerne vil nyte drikken sin ute i solen.
Sheygosh
Designet på Sheygosh sine plastkopper er det mest vanlige designet på plastkopper vi ser. Designet har logoen i en stor størrelse på den ene siden og navnet i stor størrelse på den andre siden av koppen. Dette er en enkel måte å sikre at uansett hvor en kunde ser eller holder hendene, så kan de se at koppen er fra Sheygosh.
De har også inkludert de sosiale medie kontoene sine, ettersom de vet at mange av kundene deres er på sosiale medier og at dette er en effektiv markedsføringsstrategi.
Event Øster Hurup
Dette er ikke bare en plastkopp, men en del av en markedsføringskampanje for Event Øster Hurup. De valgte å ha forskjellige illustrasjoner på hver side av koppen for å sikre at kundene vil få all informasjon deres, som nettsted, sosiale medier og logoen dere – alt sammen gjennom en enkel kopp!
Event Øster Hurup valgte å ha hele designet sitt i svart – noe som skaper en flott kontrast til den gjennomsiktige plasten.
Ciclon
Ciclon ønsket å få logoen sin trykt i stor størrelse på begge sider av koppen, slik at enhver eneridrikkelsker kan gjenkjenne dem fra langt unna. Kombinasjonen av tre lyse farger – rød, gul og blå, gir en frisk følelse og har en positiv påvirkning på humøret til kundene.
Ciclon hadde veldig spesifikke farge ønsker, noe som passet veldig godt med Pantone-fargene fordi de kunne gi oss den spesifikke Pantone-fargekoden og dermed være helt sikker på at designet så ut akkurat slik de ønsket.
Le Matou
Le Matou har valgt et veldig minimalistisk design for plastkoppene sine, som gjør det enkelt for dem å være i samsvar med resten av markedsføringen sin.
De har valgt å kun ha logoen på den ene siden for å prøve å holde designet så enkelt som mulig og sørge for at hovedfokuset ligger ved logoen. Den andre siden av koppen har bare kontaktinformasjonen deres.
Utopia
Utopia bruker koppene sine på festene de arrangerer hver helg og har derfor et enkelt formål med koppene. De ønsker å formidle at de tilbyr den ultimate festopplevelsen for alle på Utopia.
Solen i logoen deres symboliserer flere ting, for eksempel at man skal feste til solen står opp og den deilige sommerfølelsen når man fester. For å synliggjøre logoen mest mulig er den trykket på begge sider og på bunnen linken til nettstedet deres.
Matcha
Matcha Gracias vil varme hjerte til enhver kunde med deres lyserosa design. Den iøynefallende logoen er trykket på forsiden og på baksiden er en illustrasjon av en smilende emoji, fordi glade kunder er det viktigste for denne butikken. Designet taler for seg selv og derfor er det ikke lagt til ekstra tekst eller ikoner på koppen.
Le Sa
Designet på Le Sa sine plastkopper er i en frisk grønn farge, noe som passer perfekt til den organiske drikken deres. På baksiden har de inkludert et slagord, som forteller litt om hva de står får – å lage drikke som gjør folk glad. Ved å merke bedriftens standardinformasjon på koppen gjør man det enkelt for andre å vite hvor de skal dra for å få seg en drikke de og.
Kallpressen
Designet for Kallpressen butikk i Sverige gir en sunn og søt følelse ved første blikk – for hvem vil vel ikke kjøpe fersk juice fra en pingvin? For å være sikker på at de klarer å formidle sitt økologiske arbeid har Kallpressen valgt å inkludere et «100% økologisk» merke på koppen, i store bokstaver og trykket i svart.
Det er tydelig at dette er viktig for dem å formidle og kundene vil derfor kunne nyte drikken deres med god samvittighet. På den andre siden av koppen finner du all standard informasjon, som adresse og nettsted. Kallpressen har vanligvis flere farger i designet sitt, men ettersom de bare ville ha 1.000 stk. har de valgt å lage hele designet ensfarget i svart.