1. Designrettigheter

  1. Ved å laste opp et design til Limepack, erklærer du at du eier eller på annen måte har alle nødvendige rettigheter med hensyn til brukerinnholdet, inkludert nødvendig samtykke fra enhver tredjepart hvis data og/eller innhold du deler med Limepack, og at brukerinnholdet ikke krenker, misbruker eller avslører uten tillatelse eller på annen måte krenker noen opphavsrett, varemerke, forretningshemmelighet eller annen immateriell eiendom eller annen eiendomsrett til noen tredjepart, og at brukerinnholdet ikke er ulovlig, bruke eller avsløre uten tillatelse eller på annen måte krenke opphavsrett, varemerker, forretningshemmeligheter eller andre immaterielle rettigheter eller andre eiendomsrettigheter tilhørende en tredjepart, og at Brukerinnholdet ikke er ulovlig, bedragersk, truende, krenkende, hatefullt, injurierende, ærekrenkende, ærekrenkende, uanstendig, til forveksling lik merker eller merkevarer som selges av andre, eller på annen måte støtende

2. Generelle vilkår og betingelser

  1. Disse salgs- og bruksreglene (videre: reglene) fastsetter de gjensidige rettighetene, forpliktelsene, leveringsbetingelsene, bytte- og returreglene mellom den som bestiller varer i nettbutikken www.limepack.co.uk og Limepack.

  2. Før du begynner å bruke nettbutikken og kjøpe på www.limepack.eu, bør du lese disse reglene grundig og gjøre deg kjent med dem.
  3. Kjøperen bekrefter at han har gjort seg kjent med reglene og at han vil overholde disse vilkårene ved å krysse av i boksen «Jeg har lest og forstått salgs- og bruksvilkårene og personvernerklæringen». setter.

  4. Hvis det er selgerens rett eller plikt å sende informasjon eller dokumenter til kjøperen via e-post, er det i alle tilfeller kjøperens ansvar å sørge for at e-postadressen som er oppgitt til selgeren er tilgjengelig og korrekt.

  5. Disse reglene er utarbeidet på grunnlag av internasjonal, europeisk og dansk lov. Rettsforhold som oppstår som følge av disse reglene er underlagt dansk lov. Hvis det oppstår tvister, vil det først bli forsøkt å løse dem basert på forhandlinger. Hvis det ikke er mulig å oppnå en avtale på denne måten, er Limepacks hjemsted verneting for alle tvister som oppstår i forbindelse med forretningsforholdet mellom Limepack og kunden.

3. Tilbud og kontraktsinngåelse

  1. Alle tilbud fra Limepack er uforpliktende med mindre de uttrykkelig er merket som bindende eller har en spesifikk akseptperiode. Kunden kan be om tilbud fra Limepack via nettstedet www.limepack.eu eller via hotline. Tilbudene fra Limepack krever eksplisitt aksept av kunden.

  2. Limepack forbeholder seg eiendomsretten eller opphavsretten til alle tilbud og estimater, tegninger, illustrasjoner, beregninger, brosjyrer, kataloger, modeller, verktøy og andre dokumenter og hjelpemidler som leveres til kunden. Kunden kan ikke uten uttrykkelig samtykke fra Limepack gjøre disse gjenstandene tilgjengelige for tredjeparter, eller gjøre dem kjent, bruke dem selv eller gjennom tredjeparter eller reprodusere dem. Kunden skal, på forespørsel fra Limepack eller hvis kunden ikke lenger har behov for dem, returnere disse gjenstandene i sin helhet og destruere eventuelle kopier.

  3. Ved bestillinger for levering til tredjepart anses bestilleren som oppdragsgiver. Hvis levering til tredjepart skjer til fordel for denne, eller hvis mottakeren av varene på annen måte beriker seg ved å ta dem i besittelse og fortsette å bruke dem, anses bestillingen av leveransen og mottakeren, og mottas i fellesskap som oppdragsgiver. Når en bestiller utsteder en slik ordre, bekrefter han herved at det foreligger samtykke til dette.

  4. For kunder som er næringsdrivende og inngår avtalen i forbindelse med sin næringsvirksomhet eller sin virksomhet som selvstendig næringsdrivende, gjelder ikke angreretten.

4. Levering

  1. Hvis varene skal sendes, går risikoen over på kunden så snart forsendelsen er overlevert til rederiet.
  2. Varene sendes fra Limepacks produsent og leveres som standard av et fraktselskap valgt av Limepack. Varene sendes fra Limepacks produsent og leveres som standard av et fraktselskap valgt av Limepack Inkludert: GLS, DHL, UPS, DPD, Postnord, Leman, FedEx og for større bestillinger private fraktselskaper for paller.
  3. Overleveringen av varene er ikke en del av leveringen av varene til adressen som er oppgitt av kjøperen, men det er en tjeneste som leveres av Limepack.
  4. Vi tilbyr gratis levering til alle EU-medlemsland, unntatt innlandsøyer Vi kan levere til land utenfor EU, men da må prisene på nettstedet anses å være uten frakt
  5. Leveringstidene som vises på nettstedet, kan ikke anses som garanterte leveringstider. Dette er estimerte leveringstider for når vi forventer at varene blir levert. Estimerte leveringstider varierer fra produkt til produkt, fra 7 virkedager til 16 uker, vennligst sjekk per produkt.

5. Plikt til å undersøke

  1. De leverte varene skal umiddelbart etter mottak kontrolleres for eventuelle mangler eller uoverensstemmelser. Mindre eller feilaktige leveranser og eventuelle mangler må rapporteres skriftlig (via e-post eller brev) innen 3 virkedager (som skal mottas av selgeren). Ved berettigede og rettidige reklamasjoner har vi (Limepack) rett til å velge mellom rett til omlevering eller kreditt. Hvilken løsning som velges, avhenger av omfanget av feilen på produktet.
    Skjulte feil som ikke kan oppdages etter umiddelbar undersøkelse, må gjøres gjeldende innen den lovbestemte garantiperioden.

  2. Ved berettigede reklamasjoner har selgeren rett til å avhjelpe og/eller omlevere varen etter eget skjønn, med utelukkelse av andre krav. Ved forsinket, unnlatt eller mislykket reparasjon eller omlevering kan kunden kreve nedsettelse av vederlaget (prisavslag) eller heving av avtalen.

6. Utførelse av bestillingen, frigitt av oppdragsgiveren

  1. Data må leveres i datafilformatene som Limepack stiller til rådighet. Det er obligatorisk at databladene overholdes. Ved levering av andre datafilformater kan vi ikke garantere kunden en feilfri utførelse med mindre vi har godkjent dette formatet skriftlig. Kunden påtar seg fullt ut ansvaret for nøyaktigheten av disse dataene, selv i tilfelle feil i dataoverføringen eller mediet for lagring av data.

  2. Det foreligger ingen undersøkelsesplikt for noen form for leveranser fra kunden eller fra en tredjepart utpekt av kjøperen - dette gjelder også for medier for lagring av data og for overførte data. Dette gjelder ikke for data som åpenbart er ubrukelige eller uleselige, eller i tilfelle en skriftlig avtale. Ansvaret for databeskyttelse ligger utelukkende hos kjøperen. Limepack har rett til å ta kopier av kundens data.

7. Mangler og reklamasjoner

  1. Ved vesentlige mangler ved de leverte varene er Limepack forpliktet og berettiget til å rette eller erstatte varene innen rimelig tid. Ved mangler som umulighet, uakseptabilitet, nektelse eller urimelig forsinkelse av retting eller omlevering, kan kjøper heve avtalen eller kreve prisavslag.
  2. Dersom en mangel åpenbart skyldes Limepack, kan kjøperen kreve erstatning på de vilkår som er angitt i disse handelsbetingelsene.
  3. Kjøper kan klage direkte til sin kundekontaktperson eller eskalere til [email protected] Klager kan videre eskaleres til vår direktør, på [email protected]

8. Ansvar

  1. Selgeren er kun ansvarlig for skader forårsaket av forsettlige eller grovt uaktsomme handlinger, samt ved brudd på vesentlige kontraktsforpliktelser, i den grad oppnåelsen av kontraktens formål er i fare, i mangel av garanterte egenskaper og i tilfeller av ufravikelig ansvar i henhold til produktansvarsloven. Ved klanderverdig brudd på vesentlige kontraktsforpliktelser er det kun ansvar for kontraktstypiske, påregnelige skader.

  2. Dersom erstatningskrav gjøres gjeldende, må de fremsettes på egnet måte innen fire måneder etter skriftlig avvisning fra selgerens side.

9. Priser og betaling

  1. Prisene på nettstedet er oppgitt uten merverdiavgift.
  2. Vi tar forbehold om prisfeil som følge av valutaendringer, skrivefeil, force majeure og systemfeil.
  3. Kjøperen kan betale for bestillingen via bankoverføring, PayPal eller kredittkort (Visa, Mastercard etc.). Limepack må ha mottatt betalingen eller betalingsbeviset før produksjonen starter.
  4. Når Limepack har mottatt betaling eller betalingsbevis for varene og tjenesten, og designet for bestillingen er ferdigstilt og godkjent, vil produksjon og levering av varene begynne.
  5. Selger og kjøper kan avtale individuelle betalingsbetingelser dersom selger har gitt sitt skriftlige samtykke.
  6. Ved oversittelse av betalingsfristen og etter purring vil fakturabeløpet bli tillagt en standard rentesats på 8 % over den europeiske sentralbankens respektive basisrente.

10. Merking

  1. Kjøper som kjøper produkter fra Limepack som inneholder plast, må merke dem med «PLAST I PRODUKTET» og en spesiell etikett godkjent av direktiv (EU) 2019/904. Selger har ikke noe ansvar for manglende overholdelse av merkekravene for slike produkter.

  2. Når kjøperen kjøper produkter fra Limepack som er belagt med et vannbasert belegg, må kjøperen forsikre seg om at disse produktene i implementeringen av direktiv (EU) 2019/904 i sin nasjonale lovgivning ikke er klassifisert som plastholdige produkter, og merkingen som er fastsatt i direktiv (EU) 2019/904 gjelder ikke for dem. Limepack har ikke noe ansvar for manglende overholdelse av merkekravene for slike produkter.

11. Overføring av krav

  1. Kunden kan bare motregne egne krav mot våre krav dersom kundens motkrav er ubestridt og rettskraftig avgjort.

  2. Overdragelse av kundens krav mot Limepack er ikke tillatt uten forutgående skriftlig samtykke.

12. Retur- og refusjonsregler

  1. Retur- og refusjonsreglene gjelder kun for forbrukere.

  2. Hvis du bestiller produkter med ditt eget trykk, aksepterer vi ikke retur etter at de er sendt til produksjon, siden produktene er spesiallaget med ditt logodesign.

  3. Vi aksepterer retur av standardprodukter uten trykk, og vi refunderer hele prisen. Limepack aksepterer kun retur av standardprodukter hvis de returneres innen 14 dager etter levering. Kjøperen må betale for levering og andre kostnader ved retur av produktene til Limepack.

  4. Alle produkter du returnerer må være i samme stand som da de ble levert og i originalemballasjen. Vennligst behold kvitteringen.

13. Prosedyre for tilbakebetaling

  1. Hvis kjøperen har fremsatt sitt krav om refusjon skriftlig enten til sin kontaktperson eller til [email protected], tar det Limepack 2-14 virkedager å behandle refusjonsforespørselen hvis vi har mottatt all nødvendig informasjon
  2. Refusjon gis kun i tilfeller som tidligere beskrevet i vilkårene og betingelsene
  3. Refusjoner vil bli betalt tilbake til din brukte betalingsmetode umiddelbart etter

14. Eierskap

  • Hvis varene ikke er fullt ut betalt, overtar Limepack eiendomsretten til varene inntil de er fullt ut betalt.